Dagens frukost. Sesammacka med ost, en ko...

2010-10-12_08_45 (MMS)

Dagens frukost. Sesammacka med ost, en kopp te med mjölk.

Fläskkarré i vitlökssås!

Ikväll blev det fläskkarré i vitlökssåstill middag. Till det hade vi coleslaw och drack en massa vatten.

Till 3 måltider:
4 fläskkarre bitar, krydda efter smak och stek i rikligt med smör. Ta ur köttet och rör ur pannan med grädde, tillsätt en halv burk med vitlöksost. Rör om och låt det puttra lite, rör ner lite creme.f. riv i vitlök och smaksätt med bong oxfond. Avsluta med att ha i köttet och en klick smör.

Blev väldigt gott!

Vikt:
totalt 3.6 kg
Mage: -3 cm

Helt okej resultat, Tobbe gick inte ner nånting första veckan utan tappade massa denna vecka. Får se hur det ser om om en till vecka!

v.3 LCHF Veckans Matsedel

Måndag: Fläskkarré med vitlökssås och coleslaw

Tisdag: Broccolisoppa med sesambröd

Onsdag: Grekisk lax med sallad

Torsdag: Köttbullar i gräddsås med gräddkokt vitkål

Fredag: Tacopaprika

Lördag: Fläskfile el. lövbiff med ungsstekta grönsaker och bea

Söndag: Söndags middag hos pappa

Missarna grattar mig med frukost på sängen...

2010-10-10_09_45 (MMS)

Missarna grattar mig med frukost på sängen och presenter.

Tänkte passa på att plugga lite företagsek...

2010-10-09_11_02 (MMS)

Tänkte passa på att plugga lite företagsekonomi på tåget hem. Ska granska hm, simens och fresh airs årsredovisning.

Så här avslutar jag kvällen. Skaldjuren va...

2010-10-08_22_15 (MMS)

Så här avslutar jag kvällen. Skaldjuren var underbara, blev tyvärr ingen bild. Nu ska jag njuta åt mitt bad och sen krypa ner i sängen.

Vi ska snart börja dra oss ner mot saluha...

Vi ska snart börja dra oss ner mot saluhallen och den underbara skaldjurs buffén. Har börjat hemma med lite fina ostar som jag köpte på marknaden när jag kom hit. Gick även förbi systemet och köpte en flaska rött, funkade skitbra med ostarna. Ska försöka ta lite bilder med mobilen så ni får se allt gott. :-)

Slappardag!

Idag har jag en riktig slapp dag. Ska inte göra någonting på hela dagen. Bara sitta o slappa i soffan och kolla efter praktikplats. Kanske ringa nått samtal, men mer än så blir det inte.

Ikväll så blir det vägning eftersom jag åker till Uppsala imorgon direkt efter skolan. Återkommer med resultatet senare ikväll :)

LCHF bröd!

2010-10-03_18_51 (MMS)

Bakade ett bröd i helgen som verkligen smakade bröd. Inte ägg som LCHF bröd har en tendens att göra annars. Ingredienser: 200 g (3dl) linfrö 50 g (1dl) sesamfrö 50 g (0,75dl) hasselnötter 50 g (0,75dl) mandel 50 g kruska kli, fiberex eller fiberhusk 2 tsk bakpulver 1,5 msk brödkryddor Mixa allt till "mjöl" Blanda sedan ihop: 50 g smält smör 1 dl creme fraiche 250 g keso 6 ägg Gör så här Mixa allan nötter och frön till "mjöl" i till exempel en mixer. Blanda ihop allt och häll i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper, (jag tog lite solroskärnor på brödet). Grädda i 60-80 min (beroende på ugn) i 175 grader. Ta ut brödet ur formen och låt det svalna. Skär i tunna skivor. 1 skiva = ca 1,1g kolhydrat Källa: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=194

Söndags middag

Baconlindad fläskfilé fylld med färskost. Blev jättebra. Serverades med smörstekt sparris och kantareller, såklart bea oxå :) Recept: En fläskfilé Bacon Färskost valfria tillbehör Gör så här: Putsafilén om du känner för det. Skär en skåra längsmed, ganska djup men inte rakt igenom. Fyll med färskost och linda runt bacon. Stek i ugnen tills köttet har fått temp på ca: 70-75 grader. Mumma!

Frukost

2010-10-03_19_01 (MMS)

Dagens frukost blev detta och en kopp thé. Gottigottgott Ta en mogen avocado och dela. Fyll med creme.f. strö över lite hackad rödlök och toppa med röd stenbits rom. Bra med fett och mycket gott!

v.2 LCHF Veckans Matsedel

Måndag: Köttbullar i gräddsås med gräddkokt vitkål

Tisdag: Mousakka

Onsdag: Doubble Down

Torsdag: Thai soppa med scampi

Fredag: SKALDJURS BUFFÈ

Lördag: Taco paprika med guacamole

Söndag: Jag fyller år! Blir LCHF cheesecake som fika. Till middag blir det fläsk karré med svampsås

Man kan fortfarande grilla!

Ikväll var vi hos svärföräldrarna på middag. Dom betalade maten och jag lagade den. Gott som fan blev det.

Middag:
Grillad fläskfilé
Beeeaaaa
Grillade champinjoner, paprika, rödlök och hallomi.

Recept marinad till kött:
Olivolja
Soya
Paprikapulver
Vitlök
Rosmarin
Timjan
En skvätt sesamolja

Gjorde även ett "paket" med feta, rödlök, tomat och grön chilli och la på grillen, blev helt ok. Lite för klent för mig, nästa gång tar vi nått starkare.

Hade även en grönsallad på sidan.

Imorgon äre fest!

Dagens lunch

2010-10-01_11_49 (MMS)

Dagens lunch blev en chorizo med lite grönsallad, coleslaw och resterna av guacamolen. Det dög som föda

Min profilbild

Sara

Hej! Sara heter jag, är 22 år och bor i södertälje med min sambo och våra två katter. Om dagarna pluggar jag på FEI, Företags Ekonomiska Institutet, till Strategisk Account Manager. Trvis väldigt bra och det är väldigt kul! Här i bloggen får ni följa min viktminsknings resa. Jag och min sambo började med LCHF metoden 1 oktober 2010. Varje vecka får ni se svart på vitt våra resultat, både i kg och i cm. Kommer också slänga upp bilder på maten som lagas och varje veckas matsedel. Hoppas ni hittar tillbaka :)