Grekisk lax

2010-09-30_17_48 (MMS)

Till middag ikväll blev det något nytt, som vanligt nuförtiden. Grekisk lax, sviiiingott! Detta behöver du för 4 pers: 400 g feta 200 g creme fraiche 4 laxfilér Lite körsbärs tomater och några oliver (efter smak) Jag började med att smöra en ugnsform ordentligt och lade i lax bitarna. Sen så mixade jag fetan med creme.f. Bredde ut det över fisken, som ni ser på bilden. Sen hade jag på halver av körsbärs tomater och oliver. In i ugnen i 175 grader i ca 20 min. Till det serverade jag blandsallad med lite feta, tomater och oliver. Samma som i laxen alltså. Blev dunder succé.


Kommentarer
Postat av: Mamsi

Blir nyfiken, tror jag måste testa laxen. =)

2010-09-30 @ 22:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0